Parę informacji o warsztatach filmoznawczych z panem Remigiuszem Zawadzkim
Redaktor: Anonim •2015-06-01 14:18:40 • Warsztaty

Urodzony w 1971 w Bydgoszczy. Absolwent Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy (2008) oraz Liceum Plastycznego w Bydgoszczy (1990), studiował również konserwatorstwo i muzealnictwo na Wydziale Sztuk Pięknych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (1990-1995).
Operator telewizyjny i filmowy, reżyser-dokumentalista, scenarzysta, producent, autor sekwencji filmowych do spektakli teatralnych w Teatrze Polskim w Bydgoszczy. Od lutego 2012 kierownik-kurator pracowni FILMU i KINA w Miejskim Centrum Kultury w Bydgoszczy. Od 2012 koordynator bydgoskiej edycji programu edukacyjnego NOWE HORYZONTY EDUKACJI FILMOWEJ. Jeden z opiekunów artystycznych realizacji filmu dokumentalnego "Bydgoszcz od świtu do zmierzchu", w ramach międzynarodowego projektu edukacyjno-filmowego. Fundator-założyciel i prezes zarządu Fundacji Sztuki ART-HOUSE, przez 9 lat główny organizator i dyrektor międzynarodowego Festiwalu Sztuki Reportażu CAMERA OBSCURA w Bydgoszczy. Pomysłodawca i jeden z trenerów międzynarodowych warsztatów filmu i reportażu pn. "Letnia Szkoła Filmu i Reportażu". Koordynator i opiekun artystyczny polskiej edycji ogólnoświatowego konkursu filmowego i warsztatów filmowych dla gimnazjalistów: Panasonic Kid Witness News. Prowadzący liczne warsztaty filmowe i dziennikarskie, wykładowca: podstawy filmu i sztuki wideo w bydgoskim Zespole Sztuk Plastycznych, filmu dokumentalnego w  ramach projektu Filmoteka Szkolna, realizacji zdjęć w filmie dokumentalnym w projekcie Fabryka Opowieści (Poznań) oraz zarządzania organizacjami pozarządowymi sektora kultury na kier. kulturoznawstwo w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. W latach 1993-2003 pracował przy organizacji międzynarodowego Festiwalu Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych CAMERIMAGE (Toruń/Łódź), w tym jako wiceprezes toruńskiej Fundacji TUMULT (1996-2003).

O warsztatach:
Dynamicznie zmieniająca się sytuacja w obszarze współczesnej kultury audiowizualnej, połączona z rewolucją technologiczną (cyfrowy film, etc.) wymusza konieczność nabywania nowych umiejętności potrzebnych do sprawnego poruszania się w świecie najnowocześniejszych technik filmowych. Zmiany te wpływają nie tylko na nasze codzienne zachowania na poziomie odbioru dzieła filmowego, ale wręcz korygują wrażliwość i wyobraźnię ukształtowaną przez 100 lat obcowania z kinem analogowym. Demokratyzacja dostępu do cyfrowych narzędzi zapisu obrazu i dźwięku zachęca jednocześnie do podejmowania prób własnej, autorskiej twórczości filmowej przez niemal każdego, kto ma dostęp do kamery cyfrowej w telefonie, aparacie z funkcją filmowania oraz do komputera z oprogramowaniem montażowym i jednocześnie dysponuje talentem, wrażliwością i wewnętrzną potrzebą wypowiedzenia się językiem kina.
Podstawowe zagadnienia edukacyjne:
- Nowy model produkcji filmów w erze cyfrowej
- Wstęp do dramaturgii i scenariopisarstwa
- Podstawy języka filmowego w erze cyfrowych mediów wizualnych
- Struktura dzieła filmowego, wstęp do zagadnienia narracji filmowej
- Film sztuką audiowizualną - podstawowe zagadnienia operatorskie i związane z realizacją dźwięku w filmie oraz postprodukcją cyfrową

fot. Agata Wiśniewska KLAPS 2014
© 2015-2018 by MD